ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 26 ساله )

خانواده شوهرم توقع کار ازم دارن. الان هفته ی یه با میرم اونجا دوست دارم دو هفته یه بار برم نمیشه"چیکار کنم؟


مشاور (خانم قربانی)

سلام بر شما همراه گرامی سایت راسخون.
فکر میکنید خانواده همسرتان در صدد سوءاستفاده از حضور شما در منزلشان را دارند و برای همین دوست دارید تعداد مراجعت به انجا را کاهش دهید. توقع کار داشتن میتواند معانی متفاوتی داشته باشد و طیفی از اینکه نمیخواهند شما همانند یک‌ مهمان باشید یا انجام تمامی کارهای عقب افتاده منزلشان را در بر میگیرد.
در این زمینه چند پیشنهاد ارائه میگردد.
- صراحتا عقیده خود را بگویید و مخالفت خود را برای انجام کار نشان دهید و اعلام‌کنید که از شما توقعی نداشته باشند. این امر تبعاتی دارد اما اثر مثبتش این است که از تکلیف هر دو طرف مشخص می گردد و از فرار نجات خواهید یافت.
- اگر روش فوق را نمی پسندید و یا جرات انجامش را ندارید، سعی کنید در کارهای گروهی خانواده شرکت کنید و با ترغیب افراد دیگر برای کمک کردن، بار کمتری را به دوش بکشید.
- نگاه خود را تغییر دهید و انان را همانند خانواده خود و والدین تان ببینید. یک‌ فرزند وظیفه رسیدگی به والدینش را دارد و هر خدمتی برایش اجر محسوب میشود و محبت را بیا انها بیشتر و پایدارتر میکند. گاهی یک‌ دلجویی و کمک به موقع و داوطلبانه، در زمان نیاز انها سبب میشود که جایگاه شما نیز نزد ایشان ارتقاء یابد و بیشتر دوست تان داشته باشند از طرفی سبب جلب محبت و توجه همسرتان به سمت شما خواهد شد.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.